feribot ceacu

Dobrogea mea frumoasa si manoasa, colt de rai de o rara frumusete si salbaticie, scaldata de apele marii si brazdata de Dunare.

„Peste tot se întinde un cer mai adeseori senin; când norii nu-l întunecă, soarele înainte de a se culca priveşte lung îndărăt, răspândind mantia de purpură a asfinţitului, nicăeri aşa de frumos ca în Dobrogea“, consemnează academicianul Ion Simionescu în primul volum, „Dobrogea“, din seria „O ţară din poveşti“

Dobrogea rupta de Romania

Cu mare greutate au fost construite niscaiva podete peste Dunare insa si astea cu taxa! Nu a reusit Romania sa lege cele doua maluri ale Dunarii asa cum ar trebui, fara taxe de trecere si cu puncte multiple. Mobilitatea redusa datorata lipsei infrastructurii a cauzat o subdezvoltare pe ambele maluri ale dunarii, cu cea mai clara expresie in Comuna Ostrov, ramasa parca in evul mediu.

Singurul mod de a ajunge la Calarasi, din Ostrov, este cu bac-ul. Cum barcuta de la Ostrov/ Ceacu are program „variat”, iar firma care administreaza barcutele este una privata, exista o lipsa a predictibilitatii in ceea ce priveste plecarea/sosirea „vaporasului”!

Vecinii bulgari se uita la barcutele romanesti de pe telefon

In timp ce la noi, la Ceacu sau Ostrov programul este o enigma, bulgarii folosesc o aplicatie care le permite sa vada un de se afla neastamparatele corabii! Partea buna este ca orice muritor poate accesa link-ul, daca stie de existenta lui:

http://www.ris-silistra.org/en

Se da zoom pe zona de trecere si se urmareste vectorul de deplasare al barcutei/ barcutelor (pe timp de vara cand sunt doua).

Mare atentie daca se trece pietonal, malul Judetului Constanta este infestat de caini

Zeci de caini sunt in zona de bac Ostrov si trecere a frontierei. Mare atentie daca se trece pietonal sau cu bicicleta.

Statul Roman colecteaza TVA si taxe

Ostrovit SA firma care administreaza bac-ul tine cursele pana la miez de noapte, fie vara sau iarna, chiar daca sunt curse in care sunt 2-3 masini pe trecere. Bulgaria a inchis traficul prin punctul de trecere a frontierei din Silistra, din lipsa unui medic, camioanele au fost directionate pe ruta care duce direct in bulgaria, motiv pentru care traficul spre Ostrov a scazut (la camioane) de la 100 / zi la 3-4, iar trafiul rutier cu turisme a scazut dramatic.

Pe fondul lipsei traficului, pretul unei traversari cu turismul, a ajuns la 70 ron!

Dobrogea izolata, rupta de Romania Educata a lui Klaus, te asteapta sa o descoperi

O plimbare pe ruta Ostrov- Constanta sau Mangalia permite calatorului sa descopere o zona exceptionala, putin cunoscuta si la fel de putin apreciata, o zona superba cu flora si fauna specifica, putin cunoscuta publicului.

In 2-3000 de ani o sa fim si noi in stare sa sapam un tunel, sa legam cele doua maluri ale Romaniei, fara sa cersim taxa de pod sau tunel!

Cum arata infrastructura in Olanda?