feribot calarasi

Dunărea: Un Fluviu de prostie

Clasa politică Românească formată exclusiv din analfabeți, impotenți cognitiv și hoți, nu a reușit timp de 30 de ani să ridice un pod care să lege Dobrogea de Călărași! O eroare strategică care a dus la păstrarea în sărăcie și subdezvoltare a jumătate din dealurile Dobrogei, dealuri de o rară frumusețe, pe care am copilărit.

Cu oameni la conducerea Unităților Administrative din categoria lui Dumitru Nicolae (Director ITM Călărași), care a terminat întâi facultatea (la privată), urmând că apoi să termine și liceul, România rămâne ruptă în cur și se taraie cu barca pe Dunăre de colo-colo, la 70Ron / cursa.

Cu Bac-ul peste Dunăre la Chiciu- Ostrov

Linia de Bac Ostrov- Chiciu leagă Județul Călărași de Județul Constanța și unește cele două maluri ale Dunării. Operator al liniei de feribot a rămas Ostrovit SRL, firma condusă de dl. Velciu Lucian. Ostrovit produce vin de bună calitate, oferit doritorilor la gheretele de unde achiți taxa pe bărcuță. Pe ambele maluri găsești doar vin la gherete, iar dacă ai curaj să mergi pe jos, preț de câțiva metri, la unul din hotelurile de pe malul din Călărași, riști să te sfâșie câinii- la propriu.

Pe malul din Calărasi, la fel si in Ostrov, dulăii sunt la ei acasă și mereu agresivi

Au existat tentative ale CJ Călărași să strângă dulăii de pe malul din Călărași, însă hotelierii au mers și au luat potăile înapoi. Anual sunt cazuri de oameni mușcați, iar câinii sunt de talie mare, pe ambele maluri. Interesant este și modul în care câinii au învățat să folosească barca, asemeni oamenilor.

Toaletele pe ambele maluri sunt „Ecologice”, din alea „faine rău”, așa că oamenii merg în tufiș, unde aproape jumătate de hectar de pădure pe ambele maluri, sunt pline de fecale, miros de urină, pampersi, mizerie și câini.

Câinii mănânce fecalele oamenilor, apoi vin pe Bac unde oamenii și copii îi mângâie!

Ostrovit nu a reușit să facă WC-uri civilizate, nici nu au primit vre-un suport pentru o astfel de inițiativă! De Consilii Județene nu vorbim, pentru că ne pierdem timpul.

În fața Sediului Ostrovit și în față sediului PF Ostrov, o haită de cel puțin 10 dulăi te așteaptă veseli!

Fetele de la Ostrovit (firma care administrează feribotul) ies afară din birou însoțite de un bărbat, de frică să nu fie sfâșiate de câini! Javrele se plimbă între sediul Poliției de Frontieră și Sediul Ostrovit. În perioada Iarnă- Toamna, trecerea pe jos prin zona poate deveni o tragedie!

Pe malul bugaresc, fie la Aydemir, fie în Silistra, nu există picior de câine, curățenie luna și toalete civilizate atât în vama Aydemir cât și în Vama Ostrov, toate administrate de bulgari!

Sediu Politie de Frontiera Ostrov

Trecerea cu barca pe ruta Ostrov- Chiciu

Preturile sunt: 70 Ron- autoturism, 100 Ron dubă, 250 ron Tir. Pietonii trec gratuit!

În perioada anului nu există program clar, cu excepția celor două curse de dimineață care aduc oamenii la muncă la Ostrovit, sau seară când pleacă angajații Ostrovit acasă, în Călărași. În rest, feribotul merge cum vrea mușchii lui!

Iarnă poți aștepta și 90 de minute pe bac, să plece de la cheu, bărcuța…

Există o mare problema la îmbarcarea pe malul din Călărași, unde în lipsa unor marcaje și a unor proceduri clare de îmbarcare, șoferii se aglomerează unul peste celălalt, se ceartă și apar ambuteiaje, cu înjurături, amenințări și tot tacamul. Lipsa organizării la îmbarcare, conduce la situații care pun în pericol viață angajaților de la bac, din cauza faptului că șoferii (atenți la ceilalți șoferi, să nu le între în față), pot lovi angajații care ghidează masiniile la îmbarcare. Au existat multe situații în care șoferii au lovit operatorii de pe bac, situații datorate lipsei unor marcaje clare pe tersament. Te poți trezi că ajungi în prima coloana, însă te imbarci după alte 10 de mașini. Dacă mai apuci!

Cei de pe randurile 2 si trei sunt veniti dupa cei de pe randul unu! La imbarcare se bulucesc toti!

Vara este jale! Cu toate că funcționează două bărci, cozile apar din cauza creșterii numărului de mașini, în sezonul estival, iar pe 04.08.2022, coadă la Ostrov, pentru îmbarcare, era de 2.5 ore la care se mai adaugă în 20 de minute pentru a trece pe celălalt mal. Din cauza nivelului scăzut al dunării, feribotul merge cu 50% din capacitate, fapt care aduce pirderi financiare operatorului!!!

Vama merge relativ repede,cu 25-40 de minute așteptare în coadă. La intrarea în România, se aștepată în medie 10-15 minute.

Ostrovit SA are probleme cu lipsa traficului greu spre Silistra, mutat de frații bulgari pe ruta Călărași- Aydemir, deservită de 2 bărcuțe vechi de 40 de ani!

Traficul greu a fost mutat pe Aydemir, fapt care sărăcește firma de transport Românească! De la sute de camioane pe luna, Ostrovit mai care câteva pe zi!

La feribotul deservit de Bulgari, alte probleme!

Durata de tranzit pe apă este de o ora, iar linia este în special rezervată camioanelor grele! Prețurile sunt astronomice: 12 Euro taxa de port, pe ambele părți- pentru camion (adică 12 euro x 2)+ 126 de Euro feribotul!!! În general se stă 3-4 ore pentru o traversare.

În zona vămii Călărași stau pirații de la CNAIR care amendeza în bătaie de joc șoferii, pentru îndeplinirea planului de amenzi impus de Călărași

La mijloc se află ideea că imediat ce ai intrat în apropierea vămii, te afli în afara României. Sute de șoferi de tir cad pradă piraților de la CNAIR, care ard amenzi cu sutele, șoferilor neatenți. A se observă că șoferii de tir cumpără în ziua deplasării vignieta, existând o reglementare conform căreia, până la meizul nopții poți cumpără vignieta!

Cum te văd că te apropii de vama, cei doi angajați CNAIR încep să scrie amenda, motivând că te afli în afară României (lucru fals).

Zeci de șoferi de tir sunt abuzați în acest fel, lucru care nu se întâmplă în Bulgaria, unde și acolo plătești vignieta!

Doamna Clopot Stefania este pusa pe japca! Cine o vede la control sa inregistreze video controlul!

Cucoana din stanga este omul care da amenzile cu o sadica placere, chiar daca soferii detin vignieta la momentul sosirii la biroul lor!

Abuzurile CNAIR sunt la ordinea zilei, insa recomandam soferilor sa nu semneze procesele verbale!

Exemplu de PV in care soferul avea vignieta inainte de iesirea din vama, insa a fost amendat pentru ca asa a vrut Maricica, pentru indeplinirea planului de amenzi impus de la Calarasi!

Acum nivelul Dunării este între 80 cm și 1.5m! Feribotul însă funcționează!

Lipsită de lucrări de dragare care sunt scumpe, și cu legi din 1960, activitatea barcuțelor cale leagă cele două maluri este grav afectată! Directorul Velciu (Ostrovit SA) ține însă linia de feribot funcțională, chiar dacă încarcă 50% din capacitate! La fiecare trecere bărcile sapă cu elicea în nisip, ceea ce, în timp, duce la grave probleme tehnice, cu costuri de reparații în jurul a 50.000 euro/ feribot. Practic, bărcile croiesc drum cu elicea, mai taras, mai trase sau împinse, în lipsa unui plan bine gândit de dragare a zonei de tranzit!

Legislația Românească care coordonează navigația pe Dunăre este de pe timpul lui Ceaușescu, unde atribuțiile sunt împărțite între Ministerul Agriculturii, condus de ăla cu cormoranii și Ministerul Transporturilor.

În lipsa unui pod peste Dunăre, România este ruptă în cur și la propriu și la figurat!

Singurul lucru care merge bine este zona de vama, unde în ciuda unui program greu, tranzitul este relativ fluid, fără sincope majore, lucru de apreciat, având în vedere dezastrul administrativ din Județul Călărași (spre exemplu).

Primarul Comunei Ostrov este nemultumit de firma care administreaza ferobotul – Ostrovit SA

Primarul comunei Ostrov consideră că „Ostrovit face ce vrea, sunt Stat în Stat…” și că obturează DN3, drum care se oprește la Chiciu și continuă la Ostrov!

Există nemulțumiri legat de prețurile mari și de faptul că nu există un program fix în timpul anului!

Pe o rază de 1 km nu găsești o sticlă de apă, să cumperi!

Poți cumpără însă vin ieftin și bun de la cele două gherete ale Ostrovit!

Fetele de la casa scriu fiecare vanzare in cateva (3-4) caiete (registre)! Sa nu cumva sa fure, iar camerele sunt peste tot!

Baietii de la Bac sunt platiti asa cum sunt platiti…. In timpul anului, o singura cursa scoate costul motorinei pe toată ziua, adica 170l motorina! Restul curselor trebuie sa acopere celelalte costuri, taxele, profitul etc.!

Abonamentele

Lecție de management economic la Ostrovit SA! Abonamentele sunt cu carțulii! Fie preplătite la un discount de 10-30% (în funcție de cum vrea directorul) sau cu contract, cu un discount modic de 10-20% (tot cum vrea directorul Lucian Velciu).

Lăsați de capul lor, Ostrovit asigura totuși legătura între cele două maluri ale României: Călărași și Ostrov!

Dincolo de critică care vine din toate părțile, Ostrovit este lăsat singur să administreze întreg transportul între Călărași și Județul Constanța, cu costuri umane și financiare greu de imaginat, în lipsa implicării Guvernului României, condus de un General ratat, plagiator și slugă a PNL- Generalul Ciucă!

Material preluat de la Marin Badea (Jurnalist de Investigatie)

De remarcat și condiția tehnică bună a celor două bărci care fac legătură între Constanța și Călărași, spre deosebire de partea Bulgară care lucrează cu pontoane plutitoare din `60, mordernizate recent cu motoare Volvo!

Bacul generează bani, însă costurile de administrare sunt foarte mari, iar operatorul trebuie să scoată și profit din această activitate! Totuși, trebuie subliniat caracterul responsabil al conducerii Ostrovit, care nu a oprit cursele nici cu riscul eșuării bărcilor, asigurând și azi, la o adâncime de 80 de cm de apă, transportul între cele două maluri.

Săptămâna trecută au încercat cei de la Ostrovit să încarce un excavator și să dragheze fundul Dunării la intrarea pe brațul Ostrov, însă barca a intrat din cauza greutății utilajului, în malul de nisip!

De reținut:

Vara este aglomerație mare, caldura si este de dorit sa ai apa la tine! De dorit sa mergi la toalete in benzinarii…

Trebuie sa ai rabdare si sa casti ochii la randul in care te asezi, sa nu ti-o ia altii inainte.

La casele de la Ostrovit gasesti vin bun si ieftin!

Nu lasa copii sa zburde pe betonul de la Bac! Sunt caini care pot deveni agresivi- pe ambele maluri.

Daca treci vara cu masina mica spre Bulgaria, prin vama Calarasi, ai de asteptat 3-4 ore pentru intregul proces.

Daca treci in timpul anului, poate dura si mai mult (ramane un singur feribot pe partea Bulgara)!

La Vama Silistra/ Ostrov- maxim 3.5 tone gabarit!

Daca ai tir sau duba, mare atentie la cei care sunt langa vama, cei de la CNAIR! Astia te vor amenda chiar daca cumperi vignieta inainte de miezul noptii! Va trebui sa te lupti in instanta pentru a anula amenda, chiar daca ai dreptate si a fost data fara temei!

Ce este de apreciat?

Am remarcat situații în care șoferi din Ucraina, care nu au avut cardurile funcționale la Bac, au fost lăsăți sa treacă gratuit! Un gest de omenie, totuși, care trebuie apreciat!

Cartea Experimentul Lehliu disponibilă gratuit!

Cartea Experimentul Lehliu este disponibilă gratuit aici:

https://domnitamaria.ro/home/83-experimentul-lehliu-ed-1-15.html

cartea experimentul lehliu
cartea experimentul lehliu

Rectificare: 07.08.2022- ora 18.10pm

Horia Culcescu este fratele Oanei Belu (soția lui Lucian Velciu), cei doi frați preluând afacerile tatălui lor – Marin Culcescu, bătrânul fiind foarte respectat cândva în comunitățile bogate machidonești. Lucian Velciu ar fi putut ajunge un mare pianist (este extrem de talentat ca interpret și a absolvit Conservatorul), dar – ca orice machedon – a preferat afacerile.