Se apropie sfârșitul de an și BCR (Banca Comercială Română) anunță alături de celelalte bănci profituri record, obținute în principal din comisioane de admistrare sau de tranzacționare. Profiturile record din BCR vin la pachet cu o campanie foarte agresivă de înlocuire a angajaților din bănci cu automate inteligente și soluții bazate pe soft, la care, munca este transferată către client.
În sucursala din Călărași, din piață Orizont, un puști așteaptă cuminte să închidă un cont!
„-Nu am cum să va închid contul, pentru că nu ne merge sistemul IT!”
Angajata bancii care are alături două hardughii de aparate, capabile să facă o sumedenie de lucruri utile, asteapta neputincioasa dezghetarea sitemului IT. În toată sucursala au rămas doar două femei, iar la coadă se așteaptă și o oră. În rest aparate, care câteodată, mai dau erori.
Un alt client vine supărat să întrebe de ce cardul lui a fost reținut în bancomat? Află că BCR a decis să îi închidă contul- unilateral!
După 13 ani în rolul de client, în care a cotizat lunar comisioane și taxe către banca, BCR decide unilateral să îi închidă contul. Omul era cu copii la un magazin să cumpere alimente, când se trezește că nu poate plăti, iar cardul este blocat! În respectivul cont primea salariul lunar și plătea facturile la utilități.
Cum în sucursala a disparut există casieria, nu îl poate ajută nimeni să-și retragă banii din cont, așa că trebuie să mergă la BCR central, unde se va rezolva problema. LA BCR inchiderea conturilor unilateral este o practica generalizată!
La BCR central altă problemă!
Nu există contul! Acesta nu este doar șters, însă soldul este blocat de la București, iar clientul trebuie să facă o cerere online și să aștepte răspuns.
Angajatele nu știu cauza pentru care banca a anulat contul de salariu al omului, însă există o practică că unele persoane să se trezească cu conturi anulate, pe motive doar de BCR știute.
Păgubitul află că a primit un email, care a intrat în spam, în care era informat de închiderea contului!
Nici până la această ora, păgubitul nu a aflat care sunt motivele care au determinat banca să-i închidă contul curent, iar banii din salariu îi sunt în continuare blocați!
Când robotul greșește, se muncește intensiv pentru remedierea problemei
Aflăm din discuția cu Responsabila de Sucursala, că la o simplă eroare în care bancomatul a reținut banii unui alt client, au muncit două fete timp de două zile, pentru a remedia eroarea aparatului. Asta a implicat coordonarea cu echipa care deschide mașinăriile, realizarea unor procese verbale de constatare, implementarea modificărilor, comunicarea cu Bucurestiul si informarea clientului, etc.
Pentru a reduce costurile de operare BCR Central se mută la 5 Calarași, la un parter amărât.
Sucursala Centrală se închide, iar în locul acesteia vor avea Calarasenii un minunat Cazino, cu sala de jocuri și zona specială de evenimente.
Din superba construcție din inima Călărașiului, BCR se mută la parterul unui imobil din 5 Călărași, unde cele câteva fete, rămase încă, se vor încălzi la umbra aparatelor inteligente care servesc clienții dornici de tranzacții.
BCR a transformat posturi de Director Sucursală sau Director Regional în Responsabil Unitate
La nivelul Județului Călărași există doar Responsabil de Unitate, pentru a nu plăti salarii mari. În acest fel se fac consistente economii la bugetul de salarii, bani care se adaugă la profitul uriaș croșetat de BCR anual din România și exportat în Sfânta Austrie!
Pensionarii și oamenii cu dizabilități abandonați de BCR care impune robotizarea tranzacționării și eliminarea angajațiilor
România a vândut tot ce era de vândut! Băncile, terenurile agricole, fabricile au fost demontate și vândute la fier vechi, Industria metalirgica a dispărut cu desăvârșire. Importăm profit către vestici asemeni unei colonii de sclavi, iar de la ei importăm mâncare, pâine, puii, untul și cartofii.
În câmpia Bărăganului, în Județul Călărași, vorbim de o sărăcie lucie, cruntă și dureroasă, iar cei 30+ de ani de libertate, cu excepția Crimei Organizate, nu s-a schimbat nimic.
România este Țara unde băncile au făcut ceea ce au vrut, scot profituri uriașe, anual și nu au bătăi de cap! Profiturile se fac din comisioane de administrare si tranzacționare, iar din partea BNR nu există dorința de a proteja clienții. Pentru bănci, România este un paradis. Pentru Români, un lac nămolos, în care cu cât te zbați mai rău, cu atât te afunzi mai adânc.