Realitatea din Județul Călărași, legat de asigurarea protecției cetățenilor în caz de incendiu este înfiorătoare, dramatică, tristă și fară speranțe de îndreptare, pentru că incompetența naște monștrii!
Așa cum ne-am bătut joc de cei din sănătate, așa cum ne-am bătut joc de dascăli, de grefieri, am ajuns să batjocorim și Pompierii, să îi umilim și să îi facem să plece din unități, cu capul în jos!
Cu un număr record de sesizări în sistemul 112, Pompierii Militari Calarașeni merg în intervenții cu utilaje învechite, fară costume de protecție adecvate, totul sub atenta coordonare a unuia dintre cei mai corupți oameni din Romania Eșuată: Raed Arafat.
ISU Călărași are la Centrul Operațional (Compartimentele Financiar, Resurse Umane, Logistică), o mare familie: toți sunt rude, încuscriți: soțioarele, unchii, nepoții, cumetrii, amantele, frații.
Exmplu:
Lt.col . STOIAN CODRUT( prim-adjunct al IS)
Lt. STOIAN TANIA ( Financiar ); Sora lui Stoian Codrut este la Secretariat si Documente Secrete
La Lehliu Gara 12 pompieri se pensionează!
Din cauza lipsei de personal, a lipsei de echipamente, din cauza faptului că sunt trimiși câte doi pompieri la intervenție și trag de furtune până se tasează coloana vertebrală, pompierii militari intra în concedii medicale și au început să solicite documente de la Călărași pentru trecerea în rezerva.
Doar la Lehliu Gară (Oraș Martir), 12 pompieri se pregătesc de trecerea în rezervă, iar alți 20 vor pleca la Fundulea, inclusiv Comandantul Secției Slt Necșu Ovidiu.
Batjocoriți, cu banii de transport furați, buzunăriți de conducere, Pompierii Militari solicită trecerea în rezervă!
La intervenție cu cazanul din 1979
În timp ce Președintele Consiliului Județean Călărași (Iliuță Vasile) se agită că un pește pe uscat cu achiziția autobuzului plutitor, cumpărat pe bani europeni, Pompierii Militari merg la intervenție cu mortăciuni din 1979!
Una dintre aceste cazane a crăpat la datorie în urma cu câteva zile chiar la Lehliu Gară, la trecerea peste calea ferata și doar priceperea șoferului a făcut că mortăciunea să nu rămână pe șine!
Pentru problema apărută la motorul cazanului din 1979, defectat chiar la nivel cu calea ferată Lehliu-Gară, din subunitatea de pompieri, a fost trimis un subofițer cdt.echipaj și conducător autospeciale, la volanul autospecialei APIC (autospecială de prima intervenție și comandă) . Acesta s-a deplasat cu o trusă de chei , pentru remedierea problemelor apărute la autospeciala APCA ,autospeciala cu apa și spumă pentru stingerea incendiilor . De menționat este faptul că , subofițerul care s-a deplasat cu APIC Duster , era încadrat că șofer pe autospeciala A2003 (autospecială de stingere cu apa și spumă și modul de descarcerare) , autospeciala rămânând fară conducător auto pe timpul deplasării subofițerului cu APIC Duster, la bariera CFR, deplasare făcută la ordin . Se remarcă faptul că, prin lipsa personalului datorită liberelor impuse de conducerea ISU Călărași, se pune în pericol viață persoanelor aflate în situații de urgență și afectează timpul de răspuns la situațiile de urgență. Autospeciala A2003 , care este folosită, de cele mai multe ori , pentru descarcerare în mediul urban și rural , avea în data de 12.06.2023 , doi subofițeri cu cursuri de prim-ajutor și descarcerare și un soldat fară cursuri de prim-ajutor și descarcerare . La momentul respectiv , autospeciala A2003 nu putea fi operativă , pentru că nu avea șofer.
Col Ruscareanu și Col Paduraru Adrian- doi incompetenți
La Fundulea alte probleme, cu lipsa apei potabile , legat de faptul ca pompierii consuma apa care nu este potabila si au probleme digestive si renale!
Incendiul de la S.C. PRIO BIOCOMBUSTIBIL S.R.L- Rafinăria din Lehliu Gară-07.06.2023
Rafinaria din LEhliu Gara trebuie inchisa! Aceasta a primit toate autorizatiile de functionare fara respectarea legislatiei, cu direcive de la bucuresti. Rafinaria reprezinta pentru Orasul Lehliu Gara si localitatile limitrofe un adevarat dezastru, prin poluare, distrugerea panzelor freatice si prin potentialul catastrofal al unui accident major, in care tot Orasul Lehliu Gara risca disparitia in caz de explozie.
Rafinăria din Lehliu Gară trebuie închisă! Aceasta a primit toate autorizațiile de funcționare fară respectarea legislației, cu direcive de la București.
Rafinăria reprezintă pentru Orașul Lehliu Gară și localitățile limitrofe un adevărat dezastru, prin poluare, distrugerea pânzelor freatice și prin potențialul catastrofal al unui accident major, în care tot Orașul Lehliu Gară riscă dispariția, în caz de explozie. Aduși de Iacomi și clica lor de târfe Liberale si PSd-iste, Rafinăria Bio Pri sau Biocombustibil nu respectă cerințele de mediu și sunt protejați de controale.
Toate apele reziduale sunt deversate în sistemul public de canalizare al Orașului, fară epurare, iar Ecoaqua le deversează direct în firul de apă de lângă Oraș!
Din cauza cantităților mari de acid sulfuric, acid clorhidric și alte sute de tone de substanțe chimice, depozitate la Rafinărie (cunoscuta și ca Bunge), în caz de explozie, putem vorbi de o adevărată catastrofa, în care Orașul Lehliu Gara și satul Razvani, dispar de pe suprafață Pământului!
Pmpierii Militari din Lehliu Gara au intervenit in instalatie, la inaltime cu echipamente din material de pijama, sa lupte la stingerea incendiilor cauzate de incompetenta nenorocitilor care folosesc instalatia peste capacitatea normala de lucru.
„La Lehliu Gară, au fost pompieri trimiși de Gheorghe Catalin să facă cursuri de alpiniști , cu toate că știa că nu are în subunitate o autospecială de lucru la înălțime , autoscară mecanică . Acești doi subofițeri au figurat cu cursuri de alpiniști , un an sau doi , trimiși chiar să-și reinoiasca brevetul de alpinist dar nu au fost niciodată plătiți că alpiniști și nici încadrați că alpiniști în statul de organizare.” Pompier Călărași
Dezastru si la Rafinaria Bio Prio
Uscătorul era plin cu mazăre , care s-a autoaprins! Cum nu-i verifică nimeni de la ISU Călărași, în loc să usuce cantitatea stabilită în funcție de capacitatea uscătorului , au băgat o cantitate de mazăre peste limita admisă . Cu alte cuvinte , au vrut să usuce o cantitate mai mare ,peste limita admisă , în același interval de timp . La suprafața pe care o deține BioPrio , trebuia să fie dotată și cu o autospecială de stingere a incendiilor.
Pompierii Militari au rămas în instalație „la tembelii de la Rafinărie”, pentru a asigura zona în caz de aprindere a materialului combustibil. Un dezastru este iminent ținând cont de dezastrul organizatoric din rafinărie!