Președintele Consiliului Județean (Iliuță Vasile) și-a mințit partenerul de dialog, dl Ambasador Radko Vlayko, legat de intenția CJ Călărași și a României, în general, de a avea un pod peste Dunăre.
În Constanta și Călărași nu exista interes real în a lega cele doua maluri ale dunării! Cauza tine de faptul că la nivelul guvernului nu există calificare, adică oameni capabili să gândească astfel de proiecte.
În Județul Constanta, sitiația este și mai dramatică, cu distinsul domn Prefect Senol Ali, total lipsit de informații legat de subiect și mai ales de interes, chiar dacă există deschidere!
Daca aleșii noștri ar lucra 10 minute pe zi în interesul comunității!
Când ajungi să umpli tolba doldora de galbeni cu banii de suzete și lapte praf al copiilor, ești văzut ca un monstru
Ce te așteaptă când treci vama în România! Pe partea bulgară nu vezi labă de cățel pe stradă!
România ruptă în cur!
Podișul Dobrogei din Județul Constanta, în special zona Ostrov-Adamclisi, o zonă de o frumusețe copleșitoare, cu o floră și faună unică, este lăsat în sărăcie și condamnat la subdezvoltare.
Dacă mai avea timp Ceaușescu, termina și podul de la Călărași, a apucat insa sa faca planurile și schițele, care sunt la Consiliul Județean Călărași, în arhivele prăfuite ale unitații.
L-am împuscat de Crăciun, fară milă, fără compasiune, convinși de propaganda cu care am fost hrăniți și încă suntem, că asta este mersul drept spre România Educată și dezvoltată.
La Ostrov și în zonele limitrofe timpul a rămas în loc, din 1989 până acum. Satele se sting încet iar copii pleacă pe unde văd cu ochii, departe de locurile natale. Soarta pentru ei este crudă, nu au cum să meargă spre Călărași, decât pe la Podul Cernavodă sau Feribotul Ostrovit, unde sunt jefuiți exemplat de OSTROVIT SA, o firmă privată care și-a distrus până și afacerea pentru care are monopol- transportul cu BAC-ul.
Cum oamenii nu pot traversa dunărea, satele sunt condamnate la subdezvoltare, la sărăcie, iar dacă treci pe malul județului Constanța, iți vine să plângi!
Sus: Gospodarie in Bugeac; Jos: Gospodarie in Ostrov
Practic, România a abandonat administrativ zona cuprinsă între Ostrov – Adamclisi- Cernavodă.
Ponderea acestei zone în PIB-ul Județului este de 0.8%, drumurile sunt praf, distruse și în veșnic proces de cârpire, iar satele depopulate.
România se dovedește nu doar incapabilă să-și administreze teritoriul, însă o face voit, complice și chiar încurajează sărăcia din zonă, asta în timp ce elitele Județului Călărași fac coadă la gheretele OSTROVIT, de unde se înfruptă cu bax-uri de vin, dulce și ieftin.
În imagine -mașină a Comisariatului Județean Călărași care vine în timpul programului să cumpere bax-uri de alcool de la ghereta Ostrovit. Marcelică care era la volan, devine violent cand il intreb daca este de la Consilul Judetean…
Feribotul ajuns pe mâna unei firme private, cu proprietari veniti din București.
O afacere de utilitate publică a devenit una privată, un monopol total, care a adus anul trecut o scumpire de 70% a tarifelor, feribot care funcționeza fară program, în baza ideei de maximizare a profitului și optimizare a curselor OSTROVIT SA (ei produc si vin și au trafic mare cu mașini de marfă). Firma deține și teren, vii, pomi fructiferi, face vin și vinde sute de baxuri de vin la cele două gherete de pe ambele maluri ale Dunării.
Cu barca pe Dunăre în ritm de „cum vrea mușchii mei”
Linia de feribot este singura posibilitate de trecere pe celălalt mal al Dunării, iar în afara sezonului estival merge după un program cunoscut doar ce Velciu (Directorul).
Nu există două curse de feribot să plece la aceiași oră, iar bărcile pleacă atunci când se umple la capacitate sau când mai sună șeful…
Lipsa unui program real, creșterea prețurilor la 100/ ron duba și 70 ron/ auto au determinat într-o perioadă de 7 luni de zile, o scădere notabilă a traficului cu acest feribot!
Dacă locuiești în Ostrov și muncești în Călărași, aveai de plătit 140 ron/ zi x 20 de zile=2800ron!
Cu un abonament preplătit ajungeai la 1400 ron. Sumele sunt uriașe pentru un salariu net de 3000 ron!
OSTROVIT și-a distrus afacerea prin nepricepere
În comuna Ostrov oamenii au ajuns să se strângă câte 4-5 și să treacă feribotul cu o mașină, pentru a reduce costul de tranzit!
Acum câteva luni, în urma unui Control al Consiliului Concurenței, Ostrovit a primit felicitări din partea acestora și au fost compătimiți, pentru situația grea cauzată de lipsa traficului!
Directorul Velciu a redus cu 5 ron costul pentru un turism, la 65 de ron, din omenie!
Cu timpul, însă, traficul a scăzut dramatic, oamenii lăsând mașinile pe mal! Au început să treacă la pas!
Văzând scăderea dramatică a încasărilor, Velciu a început să ceară bani și de la pasageri! 5 Ron per persoană!
Astfel a reușit să capitalizeze din traficul celor care vin să-și cumpere cate trei cartușe de țigări din Silistra. 200 de oameni pe zi trec la țigări! Intre 2000 și 3000 ron pe zi incaseză Ostrovit, de pe urma unor amărâți, care nu-și permit să cumpere din România țigările buclucașe.
În loc să care mașini cu două bărci, să duduie de activitate, 10 luni pe an un feribot stă în conservare iar cel de-al doilea merge 50% gol, la fiecare cursă!
Acum, pe timp de vară, feribotul merge în funcție de cerere. Când au încărcare merg doua bărci, când nu au, rămâne o barcă!
Politica Oastrovit aduce sărăcie și subdezvoltare, în timp ce OSTROVIT nu face bani din linia de feribot.
„Eu aduc bani de la mine, de acasă, să țin feribotul ăsta!”- Directorul Velciu- Ostrovit SA. Luna martie 2023.
Sugarii plătesc bilet întreg
Caz prezentat conducerii Ostrovit, care a rămas surdă la cele sesizate:
Ploua torențial și o femei cu un sugar în cărucior și doi copii de mână (3 si 5) vine să treacă cu bac-ul. Băiatul de pe bac o întreabă: – Bilete ai? Femeia: -Nu!
-Du-te la casă și cumpără bilete dacă vrei să treci:
Femeia merge cu cei mici de mână, urcă dealul printre mașini, pe ploaia torențialț și se întoarce cu 4 bilete pentru feribot. Uzi până la piele, toți patru, trec pe malul Călărășean al dunării.
„Până atunci nu încasau bani de la oameni, pentru trecerea cu feribotul, taxau doar mașinile, însă sau lăcomit și și-au atras atâta ură asupra lor, încât merg ăștia în Silistra la cumpărături, decât să meargă la Călărași și să le plătească 130 ron pe dus-întors la o mașină!” cetățean din Ostrov
Primarul Comunei Ostrov- în urmă cu câteva minute
Discutie intre Petrescu Cezar (aka Eduard Gramma) si Primarul Comunei Ostrov- dl Dragomir Nicolae
Istoric OSTROVIT SA
„Domeniile Ostrov şi Ostovit, cele două companii din grup, care au activităţi de producţie a strugurilor, fabricare a vinurilor şi oferire a serviciilor de cazare pentru turişti, sunt deţinute majoritat de Asociaţia Agricolă Familială Agro-Coh Mogoşoaia, formată din mai mulţi fermieri, Leader International, unde acţionar este şi Horia Culcescu, finul lui Gigi Becali, alături de sora sa, Oana Belu, şi cumnatul, Lucian Velciu, şi minoritar au participaţii Statul Român, Ion Găman, secretar de stat în Ministerul Agriculturii şi Emanoil Aron, acţionar al distribuitorului de seminţe Mig Vas Distribuţie” sursa citat : ZF.ro
Directorul Velciu Lucian