Doar în Călărași poți cumpără motorina la găleată și GPL la pet!

Cei din clanul Iacomi cu legături în PSD și PNL lucrează sincronizat și uniform în ultimele 12 luni, coordonați de Iliuță Vasile, lider de Clan și Președinte PSD Călărași.

Se poate observa o concentrare a achizițiilor de motorină și benzină din bani publici, de la singura benzinărie din Clanul Iacomi- construită pe fostul teren al Imparatului Iulian Iacomi.

Benzinăria aflată în fața Hanului cu Limbrici, este o bombă cu ceas!

Situată între Orașul Martir Lehliu Gară și localitatea Ogoru (un sat de o rară frumusețe) benzinaria proaspăt renovată livrează gaz lichefiat și în sticla de pet, dacă ești dispus să plătești!

Benzinăria aparține lui Dan Rucareanu, om de afaceri filantrop, iubit în tot ținutul! (caricatură veselă din Bărăgan).

„Haiducia din comerțul cu GPL în România. De ce catastrofa de la la Crevedia era mai degrabă o chestiune de “când”, nu de “dacă” și ce trebuie să se schimbe

Încărcarea ilegală a buteliilor de aragaz cu GPL auto

Este o practică extrem de răspândită mai ales în mediul rural și în orașe mici unde nu există rețea de gaze. Omul ar trebui, desigur, să meargă cu butelia de aragaz goală la un centru autorizat de vânzare de butelii – se vând inclusiv în marile rețele de benzinării – să lase butelia goală și să plece cu alta plină. Însă, mulți aleg să nu facă așa – mai ales la orele serii, merg cu butelia de aragaz, eventual în portbagajul mașinii, la un skid de GPL auto unde o încarcă, cu complicitatea angajatului, cu GPL auto. De ce face asta? Este mai ieftin, sau crede el că este mai ieftin.

În primul rând, practica este foarte riscantă acolo și pentru client și pentru angajat și pentru cine se mai află prin jur, în acel moment, pentru că “pompa” de la skid nu este pentru a încărca butelii de aragaz.

GPL folosit drept combustibil auto  este un amestec de două gaze, respectiv propan si butan. Ponderea acestora în compoziția amestecului final diferă foarte mult față de cea a amestecului destinat consumului casnic. Daca pentru GPL-ul auto propanul are o pondere majoritară pentru a asigura o aprindere/pornire mai rapidă a autovehiculului, pentru butelia de aragaz se folosește majoritar butanul – cu maximum 10% propan.

Or, cele două gaze se comportă diferit. Presiunea dezvoltata de propan la 4 grade C este de circa 5 bari, în timp ce butanul la aceeasi temperatura atinge un nivel de 0.2 bari. Iar butelia de aragaz (cu butan) este testată la o presiune maximă de 15 bari, în timp ce recipientul pentru propan de uz industrial este de 30 de bari.

Astfel, o butelie de aragaz încarcată cu GPL auto va reacționa diferit la creșterea temperaturii mediului inconjurator, existând chiar pericol de explozie. Diferența de presiune și de caracteristici dintre cele două amestecuri poate duce la deformarea buteliilor (în special bombarea lor).

Încarcarea buteliilor la punctele de distributie a GPL-ului auto poate afecta robinetul buteliei, iar sub presiunea gazului din interior, acesta poate sa cedeze și sa puna în pericol atât utilizatorul, cât și operatorul stației. Iar dacă la acestea se adaugă și un montaj defectuos (lipsă/schimbare garnitura, lipsa unor chei potrivite, furtun de conectare invechit/fisurat etc), atunci cresc și riscurile de accident.

Iar economia substanțială de bani este, de fapt, în majoritatea cazurilor, o mare păcăleală. Practic, cine vrea să câștige cei câteva zeci de lei fără să aibă habar de riscurile de mai sus la care se expune, câștigă mult mai puțin, asta dacă nu pierde.

Omul nostru ne-a făcut conversia. O butelie de aragaz obișnuită de 12,5 kg, care costă undeva la 100 de lei dacă o cumperi plină de la un centru autorizat, conține maximum echivalentul a 26 de litri. Omul care vrea să facă economie merge la un centru de GPL auto și încarcă, ilegal, de 50-60 de lei și pleacă de acolo convins că a încărcat butelia. De fapt, la un preț al GPL auto de 3,4 lei litrul, o încărcare cu cei maximum 26 de litri l-ar fi costat 90 de lei – și în unele locuri prețul este mai mare de 3,4 lei litrul de GPL auto. Însă, poate că nu știe că, dacă se duce la un centru de butelii, butelia pe care o ia plină a fost deja supusă unui test de etanșeitate și o ia verificată și sigilată.

Așadar, nu doar că s-a expus unui pericol, dar nici nu a câștigat mare lucru – undeva la zece lei și, mai important, deși nu conștientizează– tot cu butelia lui veche a plecat acasă, umplută cu altfel de gaz decât gazul de butelie pentru aragaz. ” Sursa: https://www.economica.net/haiducia-din-comertul-cu-gpl-in-romania-de-ce-catastrofa-de-la-la-crevedia-era-mai-degraba-o-chestiune-de-cand-nu-de-daca-si-ce-trebuie-sa-se-schimbe_690715.html

Sesizarea legat de aceste fapte a venit de la un angajat abuzat care a lucrat la Rucareanu Dan, renumit pentru comportamentul brutal față de angajați.

Se poate observa că angajații sunt forțați să-și riște viață pentru a baga GPL în tot felul de recipienti, cu scopul de a atinge ținta de vânzări pe ziua respectivă.

Practic, pe linie se SSM (sănătate și Siguranță în Munca) viața anagajatului nu valorează nimic. Din 16 de benzinarii vizitate azi, în tot județul Călărași, toate au refuzat să-mi încarce butelia din plastic (fibra/ rășina)! Doar la Rucareanu Dan poți pune GPL și în sticla de PET!

Este de notoriertate faptul că la Dan Rucareanu la statie, poți cumpăra tone de motorină la bidon, trimiți pe cine vrei să ia marfa, iar plata se face lunar, din bani publici.