Haos administrativ în Portul Constanța- la Maersk România, unde angajații incompetenți se răfuiesc cu clienții firmei de transport

Maersk România (cu operațiuni si in Constanța/ Agigea) a ajuns într-o stare de degradare umană și organizatorică fară precedent.

O firmă mamut construită pe picioare de lut, cară containere pe mare, în general din China și le duce prin toate cotloanele Lumii.

În România situația este una catastrofală, cu implicații deosebit de grave pentru importatorii români, care înregistrează pierderi de zeci de mii de euro din cauza incompetenței angajaților din Maersk România, care nu reușesc să scoată containerele din port și să le ducă la destinație, pentru descărcare!

În general, importatorul nu știe care o să fie firma care aduce pe mare containerele, Clientul plătind către vânzătorul mărfii sau către un agent, costul transportului, urmând că aceștia să organizeze încărcarea și transportul mărfii, cu o firma de shipping.

Astfel, importatorul trebuie să ceară în mod express o firmă de shipping, dacă vrea să evite dezastru administrativ de la Maersk România, și implicit consecințele economice ale acestor întârzieri cu livrarea mărfii, imposibilitatea de a scoate containerele din port, daune inutile cerute de Maersk, daune cerute ca răzbunare de către angajații deranjați de cei care au curajul să le ceară socoteală.

La Maersk România situația este una catastrofală! Prezentăm aici cazul unui importator, ca model pentru toți potențialii clienți!

Un client din Călărași (containerul nr MRKU 6065851) importă un container cu utilaje, pe care le așteaptă în portul Constanța, după ce plătește către firma din China transportul și toate taxele aferente acestui transport. Nu știa Călărășeanul că firma aleasă de cei din China este MAERSK!

Prima știre: Containerul are aproape 4 săptămâni întârziere!

A doua nebunie: începe o avalanșă de email-uri care mai de care mai alambicate, cu proceduri care trebuie urmate de importator pentru a scoate containerul din port, etc.

Ca parte a procesului de scoatere a containerului, separat de plata prin Agent Vamal a dărilor către Stat, importatorul Român este obligat să intre pe o platforma MAERSK să se înregistreze și să-și facă un cont de client. Însă, platforma nu functioneaza!

Nu te poți înregistra și de aici apar o sumedenie de probleme care a dus într-un final la o pierdere firmei Romanești de 40000 de Euro (rămasă fară echipamente, aceasta a fost să închirieze de pe piață locală utilajele necesare)!

Sistemul Maersk IT -nu funcționează și clientul nu se poate înregistra

Astfel, nu poți accesa facturile și importatorul începe să scrie pe mail să le ceară celor din Maersk ajutorul, pentru a plati taxele și pentru a scoate containerul cu marfă- la timp!

De aici începe dezastrul, cu x angajați ascunși în spatele unor adrese de email, care în loc să ajute, mulți în vacanță, mai mult încurcă.

Și așa ajunge importatorul să scrie zeci de email-uri pentru a putea obține o ofertă de transport, că doar nu te poți duce tu să iei marfa din port, deoarece containerul este al firmei de shipping, iar la telefon nu raspunde nimeni!

În avalanșa de zeci de scrisorele trimise către Maersk, importatorul este pus să platescă mai multe taxe în USD, fară TVA către România, chiar dacă Maersk face operațiuni în Portul Constanța! Chiar și așa, sunt necesare două luni de muncă zilnică, pentru a scoate containerul din port!

Și ca să fie treaba bună, apar discuții pentru un comision reținut banca folosită de Maersk, de care importatorul nu a știut!

Alte discuții, alte nebunii, chiar dacă clientul Maersk a fost bine intenționat și a achitat toate taxele acestora, tot rău a ieșit, iar containerul a fost scos către destinație cu aproape două luni întârziere!

Însă, importatorul a fost nevoit să închirieze utilaje pentru a termina lucrarea pe care o avea contractată, iar Maersk refuză să achite aceste daune, motiv pentru care importatorul vă merge în Instanță!

Rămas cu utilajele pe stoc, sosite trei luni mai târziu decât era planificat, clientul Maersk se trazeste cu amenințări și somații de la angajații Maersk, care îi cer daune inventate de ei, pentru întârzierea cu care a fost scos containerul din port?! Este halucinant, însă adevărat!

Directorul departamentului financiar- dl Răzvan Sianu, a ținut să se răzbune pe importator, care a îndrăznit să îi spună că este un incompetent și că nu este în stare să trimită o factură și o situație la timp!

Drept răzbunare, Maersk România aplică „pedepse” clienților, folosindu-se de puterea de Putere Dominantă și de poziția de monopol deținută!

Cine dorește să importe marfă prin portul Constanța, trebuie să aibă mare grijă să evite Maersk Shipping, pentru a evita dezastrul administrativ din această firmă!

Maersk România- o amestecătură de firme, un uriaș cu picioare de lut

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *